• Wpisów: 145
  • Średnio co: 5 dni
  • Ostatni wpis: 1 rok temu, 11:08
  • Licznik odwiedzin: 14 487 / 869 dni
 
zkartekwyobrazni
 
Przychodzę do was dzisiaj z nowym postem. Tak jak obiecałam w poprzednim wpisie będzie to post poświęcony klasie jaką wybrał w swojej szkole. ZAPRASZAM!
***
Zawsze kiedy mówię, że chodzę do klasy dwujęzycznej spotykam się z takim pytaniem: "Jakie masz języki?". Otóż tu o nie o to w tym chodzi. Jak każdy inny uczeń mam język polski, angielski i jeden język, którego muszę się uczyć, lecz jest on zupełnie dowolny. w moim przypadku jest to francuski.
A więc o co chodzi z klasą dwujęzyczną?
Chodzi o rozszerzony język angielski. Mam o jedną godzinę języka angielskiego w tygodniu więcej. Mam także rozszerzony materiał. Nauczyciel wymaga więcej niż w innych klasach. Poza tym mam jedną godzinę matematyki angielskiej w tygodniu. Oczywiście zwykłą matematykę też mam. To samo jest z geografią. Mam jedną po polsku i jedną po angielsku. Z tych dwóch przedmiotów dostajemy oceny, piszemy kartkówki, sprawdziany. Nauczyciele wstawiają to jednak do jednej rubryki, czyli na przykład jeśli dostanę czwórkę pani wstawia mi to w dzienniku pod hasłem geografia. Te przedmioty nie mają rozgraniczeń. Jeśli dostanę jakąś ocenę z przedmiotu po angielsku pani wstawia to do rubryki z ogólną nazwą. W tym przypadku matematyka, geografia. Dodatkowo mam zupełnie inny przedmiot, który ma już swoją rubrykę w dzienniku i jest wliczany do średniej. Mianowicie jest to historia i kultura krajów anglojęzycznych. Mam do tego przedmiotu książkę i jest on jeden raz w tygodniu.
***
I na tym polega klasa dwujęzyczna. Po prostu mamy cztery godziny angielskiego więcej w tygodniu i jest od nas więcej wymagane co do języka. Oczywiście to się różni co do innych szkół. W niektórych jest na przykład biologia po angielsku, my akurat mamy geografię. Jasne, uczęszczanie do tej klasy jest męczące. Przychodzimy na pierwszą lekcje, wychodzimy po ósmej, ale warto.
A wy chodzicie do klasy o jakimś profilu?
podpis.jpg

Nie możesz dodać komentarza.